ПАМ'ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ
- У Ваших дітей проблемний період — переломний. Тому будьте особливо спостережливими, уважними, терплячими.
- Забезпечте своїм дітям вдале поєднання відпочинку, фізичної праці й роботи над уроками.
- Програми включають більше теоретичного матеріалу, тому слід привчати дітей старанно завчати окремі правила з математики, української мови, природознавства.
- Уважно стежте за виразним читанням Ваших дітей. Привчайте дітей до повсякденного читання художньої літератури, давайте завдання переказати прочитане.
- Стежте за порадами вчителів, записаними в щоденниках і робочих зошитах.
- Дбайте про те, щоб дитина навчалася бути охайною в усьому, уключаючи бережне ставлення до підручників.
- Ніколи не поспішайте з висновками ні про дитину, ні про вчителя — прийдіть у школу, поспілкуйтеся з учителем.
- Намагайтеся придбати в сімейну бібліотеку різноманітні словники й довідкову літературу.
- Пам’ятайте, що клас, де навчається Ваша дитина, складається з трьох колективів: дітей, батьків, учителів.
- Чим дружнішими, цілеспрямованішими будуть ці колективи, тим у кращій атмосфері буде формуватися Ваша дитина. Це залежить від кожного. Від Вас — теж.
ПОРАДИ БАТЬКАМ
- Не забувайте: дитину не можна карати за невміння. Її слід терпляче вчити, підказувати, радити, допомагати, підтримувати.
- Керуйтесь у спілкуванні з дитиною правилом: найдієвіший засіб виховання — особистий приклад.
- Дбайте про різнобічний розвиток своєї дитини.
- Умійте ставити себе на місце дитини.
- Пам’ятайте: праця, зокрема навчальна не приносить шкоди вихованню дитини, а бездіяльність — перший ворог.
Можливі причини складностей у навчанні дітей:
©Дитина нездорова.
©Учень швидко стомлюється, а регулювати свій темп неспроможний.
©Батьки не вміють допомогти учневі або ставляться до нього як до
підлітка (пояснять лише раз, вважаючи, що цього досить) або як до малюка —
повторюють те саме безліч разів.
©Дорослі не вміють зацікавити дитину навчальною працею як захопливою
грою.
©Дитина не в змозі уважно працювати в школі і вдома, оскільки
навчальна завантаженість для неї непосильна (не звикла працювати).
©Батьки надто пригнічують учня погрозами й покараннями. Не вміють
своєчасно схвалити й підбадьорити маленьку людину.
©Дорослі не вміють чітко пояснювати, давати ділові поради.
©Батьки не дотримуються принципу єдності вимог у навчанні: кожен
нав'язує дитині свій стиль роботи.
ЗОЛОТІ ПРАВИЛА ДЛЯ БАТЬКІВ
©Більшість дітей - "звичайні". Не робіть зі своєї дитини
вундеркінда, окреслюючи непосильні вимоги, орієнтуючи на недосяжні еталони.
Дитина повинна частіше відчувати задоволення від того, що вона щось може, ніж
тривожитись з приводу того чого не може зробити.
©У різних дітей - різні здібності (розумові, художні, математичні,
організаційні, вольові, чуттєві). Здібності треба розвивати! Але ваше перше
завдання - визначити оптимум вашої дитини.
©Не орієнтуйте навіть найбільш здібну дитину на винятковість! На цьому шляху
її чекає розлад із самою собою, бо завжди поруч знайдеться хтось більш
обдарований працелюбний.
©Здійснитися в житті може лише активна дитина, Виховуйте людину дій ,
вчинку.
©Не повчайте у незнанні! Правильно виховувати може лише той, хто знає дитину
- розуміє її чесноти і вади, відчуває її настрій, добре орієнтується в її
інтересах, смаках, цінностях, звичках, здібностях.
©Викорініть із своєї практики вираз: "Роби, раз я вимагаю".
Замініть цю форму вимоги іншою: "Роби, тому що цього не можна не
зробити". Зростаючи, особистість повинна звикнути до виконання вимог не на
догоду зовнішньому розпорядженню, а тому, що вони розумні, доцільні...
©Довіряйте дитині. Людина, яка виростає у довірі, йде по життю спокійно,
зона відкрита, товариська, доброзичлива. Будьте терплячими! Ставтесь терпляче
до дитячих проявів: процес розвитку є випробуванням не лише для дорослих але й
для самої дитини. Виховуйте її вимогливою любов'ю.
©Ніколи не кажіть, що за всіма життєвими проблемами не лишається часу на виховання дитини.
©Ніколи не кажіть, що за всіма життєвими проблемами не лишається часу на виховання дитини.